מערכת SAFE+

נכתב על ידי אלכס כהן 20/03/2018 0 תגובות

 

מערכת SAFE+ פותחה על ידי חברת E-FLITE כדי לסייע למטיסים המתחילים ללמוד להטיס טיסן בדרך לא קונבנציאונליט. בעבר נתמכו המטיסים המתחילים במדריך אנושי לאורך ההטסות הראשונות עד לשלב שבו המטיס המתחיל לומד להמריא, להטיס ולהנחית את הטיסן. טכנולוגיית SAFE+ מאפשרת לעשות זאת ללא מדריך אנושי, אלה על ידי מדריך אלקטרוני שמלווה את המטיס המתחיל: מייצב את הטיסן, יודע להחזיר טיסן חזרה אם הוא מתרחק מדי, מתקן טעויות טיסה, ואפילו נוחת לבד. ככל שמתקדמים בלימודים, ניתן להגדיר את המערכת להתערב פחות בטיסה ובהדרגה להגיע לשלב שבו ניתן להטיס באופן עצמאי. 

נחיתה אוטומטית 

הפעלת מצב על ידי לחיצה ממושכת על לחצן "AutoLand" מכניסה את הטיסן המתקדם למצב גישה אוטונומית ומיוצבת על קרקע ליד נקודת אתחול ה-GPS. אתה גם יכול לבצע הכוונה כלשהי כדי להימנע ממכשולים בזמן שהמערכת עושה את השאר כדי לבצע נחיתה בטוחה. עם הזמן ככל שהמיומנויות שלך ואתה מרוויחים יותר ביטחון, אתה יכול להשתלט יותר על הבקרה, ובסופו של דבר ללמוד לנחות ללא כל סיוע מן המערכת האוטומטית בכלל.

תבנית החזקה

זה תכונה שימושית ובלעדית ל-SAFE Plus המאפשרת לך בעצם "להשהות" את הטיסן על ידי הצבת המטוס לתוך דפוס אחיזה מונחה GPS. כאשר מופעל בעזרת לחיצה מהירה על הכפתור, המטוס יחזור אוטומטית למיקום מעל לנקודת האתחול של GPS לטיסת מעגל עד לביטול הפקודה. זוהי דרך מצוינת להעביר בבטחה את הפקדים לחבר או כדי להחזיר את הקשר החזותי אם אי פעם תאבד קשר עין עם המודל.

גדר וירטואלית

זה די קל בטעות להטיס את הטיסן רחוק מדי, אבל עם גדר וירטואלית אין בעיה כזאת יותר כי זה יוצר גבול בלתי נראה שהמטוס לא יעבור. כאשר המטוס מגיע לגבול זה הוא יסתובב באופן אוטומטי וטס בחזרה לנקודת האתחול של ה- GPS, ואז הוא ינכש בכנפיים כדי ליידע אותך כאשר יש לך שליטה שוב.

מצב פאניקה

אם אי פעם תאבד את השליטה על המטוס במצבי שליטה מתקדמים יותר, פשוט עבור למצב מתחילים ושחרר את מקלות הבקרה. טכנולוגיית SAFE® Plus תחזיר באופן אוטומטי את המטוס לרמת טיסה

מצב "מתחילים"

בקרת זווית גובה וזווית פניה מונעת שליטה יתר על המידה שעלולה לגרום לאובדן הכיוון והקריסה. כאשר מקלות הבקרה משוחררים המטוס חוזר אל הטיסה אופקי לבד. הטוב ביותר של כל ההמראות הם פשוטות כמו מתן מצערת מלאה והמטוס עף מעל הקרקע או על ידי זריקת יד קלה.

מצב "ביניים"

יותר חופש בשליטה על גובה ופניות, אך עדיין מונע שליטה מלאה ואינו חוזר לטיסה אופקית בפני עצמו. מצב זה מאפשר לך לעשות פניות חזקות יותר, לטפס לרדת מהר יותר ככל שהכישורים שלך מתפתחים. מצב מתחיל חוזר באופן אוטומטי כאשר המטוס יורד מתחת ל -30 מטרים מעל פני הקרקע והמקלות משוחררים.

מצב "מנוסה"

אין הגבלת גובה ופניות, כך שיש לך שליטה מלאה! אתה יכול אפילו לטוס הפוך ולבצע תמרונים אוירובטיים כולל לולאות וגילגול, פניות הזדקרות ועוד. מצב פאניקה יכול להיות מופעל על ידי מעבר למצב מתחילים ושחרור המקלות.

השאר הערה